Hati Saya ♥
Open a new chapter of life ♥
♥Behind This Dimple Smiles♥: Our Trip to Pusat Sains Negara 23 october 2012 *lama dah =.= hahaha
Ya ALLAH, You always give me one reasons to smile, when I have 1000 reasons to cry, I'm thankful for this life. Subhanaallah

1 December 2012

Our Trip to Pusat Sains Negara 23 october 2012 *lama dah =.= hahaha



Gambar ni ditangkap dlm bas -.- Faham2 je la,tak menyabar xDD
Assalamualaikum warahmatullahiwabarokatuh :)
Just nak cerita balik apa yang dh jadi kat sana xD

Cerita ini bukan rekaan semata-mata. Ada kaitan dngan yg hidup tapi mati belum lagi .Tulisan kecil ini ditulis bukan untuk dihafal.Jadi tidak perlu tenung lama-lama.Nanti rabun mata . Mengapa masih tenung lagi? Sudah ! Pergi baca post ni.. Selamat membaca xDD

Pada pagi yang indah,berbumbungkan awan yang cerah jugak berkilaukan mentari pagi yang menyinar .. cewah xD ,Aku ngan Athira,Raihan, Asikin,Haziqah,  plan nk pergi Pusat Sins Negaraa ..Sudah terang lagi bersuluh gambar diatas telah menerangkan nya ! *muka teruja semua xDD* haziqah je steady,kak long la katekan, lebih matang xD

Pagi tu ramai tak dtg sekolh sbb ramai pergi sana, 6 bas kut -.- penuh, padat mcm iklan milo tuh .. Yang pasti kitaorang join \(*3*)/  yuhuuuuu ,  ceh xD ..Pagi tu kitaorang ambik makanan dulu, menunya nasi lemak dengan ayam yg disembelih waktu program sembelihan semalam nya .. Komen terbuka,serius aq ckp ayam tu liat 0.o '

Bermula lah perjalanan menuju Pusat Sains Negara ! yay yay yay yay xDD 

Sesi Pengenalan *.*

Athira , Asikin xD *dalam bas

Athira , Asikin , fatehah , Raihan xD


Haziqah buat muka comel pulak dia xD





hahahahah xD
 Senyum besar nampak Raihan xDD

Kita orang duduk belakang sekali , Dlam bas tu senyap kut -.-  .. kitaorang yang kecoh kt belakang  xDDD
Bas tu bawak laju -.- mcm nk melompat je dlm bas tu klau ada bonggol ke apa ke -..- .. Dalam 30 minit tu kitaorang sampai yayyyyyy ! kepala klau bole nk ada kat luar tingkap bas tu jeh xD Nampak bumbung dia separuh bulat besarrrr xDD pun dh sengih lebar2 xD

oK,Kitaorang turun bas, penuh manusia kat luar pusat sains negara  tu,budak sekolah rendah ,tadika ,kolej semua ada -.-  Cuba gak dok usha2 mamat yg hensem keh xD Athira  kata dia dah jumpa sorang wktu balik tuh .. ceh xDD tapi dia kata 'malu lah' xD malu lah pulok 

Memandang kn kitaorang bas terakhir sampai dlm 6 bas tuh -.- Padahal bas no 3 -..- ..masuk2 jeh semua dh ada .. penuh muka budak rantau panjang dlm tuh yg tngh posing memosing..kitaorang pun nak jugakkk!

Semua dh kenal kot xDD




Gambar gegar -.- lantak lah sana xD

Ashifa ngan nina :D


Pastu kitaorang masuk yayyyyy!! xD
Masuk2 je nampak akuarium besarrrr sangt, dok pusing2 kepala tu tngok ikan berenang atas kepala xDD

Lepas tu kitaorang masuk dlm lagi,dlm tu gelap .. cahaya yang ada pun semua biru ..

tengok! sampai Athira pun jadi biru
Gambar ni Smart xD
Gambar ni owesome kalau gabung dgan gnbar atas kn kn kn*pandai2 la edit kalau nak xD

Putaran air
Apahal ni apahal nii ?

benda ni keh yang teruja sangt kat atas tdi xD tngok! lampu tu menyala xD
Cik Eyhannnnnn xDD

Cer teka ,mna satu aku xDD *bayangan


Next place xD kat kIDZ woRld

kidz world

gambar curik xDD *tngok! betapa padat nya tempat tuh
Masuk2 je ,aq je la *tercengang sikit .. tempat tu besar sangt ,rasa mcm nk menari je kat tengh2 tuh mcm cerita cinderella xDD Tapi ramai orang lah pulak -..- .Pastu kitaorang pusing2 la dlm tu .. kat tempat banyak cermin tuh, awesome! aq? sibuk la nk betulkan tudung -.- dah habit xD

Next .. kitaorang naik la atas .. tempat kekasih hati athira -.- dino tu .. tangan dia kecik.. untunglaaaaa..

Ni la tempat buah hati Athira tuh..selama hari nih dia duduk situ rupanya xD


yg belakang tuh 'sedara' buah hati Athira,xbleh tangkap la buah hati Athira yg sebenarnya ,sbb Dino tuh besar sangt -.- xmuat kamera handfond aku yg kecik nih

  Selepas jeh gambar ni ,aq hilang xDD tertinggal kat belakng  : < kakak2 aku laju je jln .. huarrrrg  ..Cemas gila kut -.- Tengah dalam keadaan yg 'Hilang' tuh xD aku sempat ambik gambar sedara mara Dino  athira tuh hahahaha



Ni lah gambar yg sempat ditangkap wktu hilang tuh..Lepas dah tercari2 kawan2 aku .. Tetiba nampak Raihan .. tahu tak.. betapa lega nya aku nmpak raihan selamatkan aku .. oh terharu xD

Lepas tuh asikin marah aku :'< alllaaaaa aku cuma nk menghayati tempat tuh jeeeeee...dorang jalan laju sangat..klau tak sia2 je la duit yg bayar sampai situ..Jenuh la aku buat kempen 'jangn salahkan aku' huhuhu

Kitaorang bercakap beberapa minit..pusing2 kat kawasan tuh.. Dan tiba2,Raihan dtg kat aku..dia kata dia tak jumpa kawan2 yg lain.. Dah raihan pulak kena tinggal..kita senasib rupanya.. pastu kitaaorang cari dorang..pergi sana ,ergi sini..AKHIRNYA jumpa jugak..dorang duduk bersantai kat situ sambil bergossip apa ntah ..pfwwww

Apapun kitaorang legaaaaa jumpa doranng..pastu kitaorang tgok jam..nmpknya kitaorang kena makan..takut tak sempat pulak..

ni je gambar yg sempat tangkap waktu makan tuh..tapi ni lepas mkn.. nampak athira tengah msg dangan somebody tuh xD
Lepas makan kitaorang masuk kejap..konon nak melawat kedai cenderahati kat situ..tapi gila sempit la kedainya -.- adoyai..berhimpitlah kitaorang kat situ..dengan pelbagai jenis manusia dari sekolah mana ntah..Tapi tak beli apa pun..cuma tngok2 :D

Lepas tu aku ajak raihan turun bawah.. yelah tngok macam ramai je orang turun..pastu turun je.kitaorang nampak air terjun kat bawah.. wahhhh lagi bersemangatlah nk turun..xD

Raihannnn

Saperlah ni -.-

Ni la air terrjun tuhhh !
Klau korang tngok betul2..ada gambar 2 orang..satu kanda aku xD..lagi satu org yg aku pernah gaduh wktu sapu sampah dulu :|  aish..apala aku ni xD terima kasih kepada cik eyhan yg mengkap gambar nih ..hahaha..bnyak sumber gambar dari dia xD terima kasih daun keladi :D xD

Pastu aku ngan raihan nak turun lagi..kitaorang pergi kat tempat yg ada pokok..ye lah panas sangat kat situ ':\ terjumpa khai..dia kata klau nk turun kena guna gelongsor -..- Raihan lah yg semangat ckp xnk xD..aku klau bole nak jeh hahahaha..tpi memandang kn aku pakai kain... lupakan je lah...
Tapi sebenarnya ada je jlan lain..saje je khai tu -..- Kitaorang pun turunlah dngan gembiranya xD hohoho..

Memandangkn dah nak dekat dngn wktu kitaorang balik..kitaorang terus masuk balik dlm pusat sains negara tuh..perghhh..sejuk dan nikmat betul bila masuk.. kat luar yg panas terik tuh..Patu cikgu dah panggil..bas kitaorang dah sampai..:'( dah nak balik dahhhh..

Then masuk dalam bas..muka semua penuh kepenatan .. teruja pun dah tak..terdiam semua dlm bas..aku usha2 raihan yg tngh mesej abe shaaaaa dia tuh xDD tpi x nmpk pung..jngn risau hahaha..

Sampai jeh sekolah...kitaorang pergi kedai kat sempang jap, nk beli air la,topup la...mcm2 .. =.=  eh? aku pun sama hahahaha

Then kitaorang semua balikkk... HAPPY ENDING xD Alhamdulillah semuanya selamat dan kitaorang gembira sangat2.. Then tamat lah kisah yg aku dok karang panjang2 nih xD Siapa yg baca malanglah sbb panjang lebar sngat post aku kali nih xD

Nak diikut hampir sebulan aku karang menda alah nih.. xde idea nk tulis mcm mana..hahaha

Sumber gambar <3 Nuraihan Syafinah Suwaizi xDD

Terima kasih Allah ^.^

 


No comments: