Hati Saya ♥
Open a new chapter of life ♥
♥Behind This Dimple Smiles♥: Novel oh Novel *.*
Ya ALLAH, You always give me one reasons to smile, when I have 1000 reasons to cry, I'm thankful for this life. Subhanaallah

8 December 2012

Novel oh Novel *.*




Assalamualaikum :D Post aku kali ni pasal novel.. Remaja sekarang ni *perempuan terutamanya* mesti tngkap jiwang kat Novel cinta cintun nih.. mmng la seperti sedia maklum kerajaan sudah menyeru agar remaja masa kini rajin membaca agar dapat menambah ilmu di dada .. *oh skema habis ayat aku * tapi msalah nya cinta tuh menambah ilmu di dada ke?  kegilaan apakah itu ?  =..=

Apaupun satu perkara yg aku benci psal novel ni kan.. Kadang2 cerita nya langsung x menarik jiwa dan raga aku membelinya ..asyik2 hero nya mesti kaya raya,anak tengku la,anak raja siam lah.. perempuan nya mesti miskin tegar -..- ,orang gaji ke...begitu la sebaliknya

Selalunya =..= ~

Aku naik muak dngan novel mcm tu , Rasa mcm nk smackdown jeh penulis novel tuh..dah la bayar novel dia hampir 20 hengget.. Cerita mcm ~!@#$%^&*()  =..= aku cepuk karang baru tahu ! 

Ada jugak novel yg memapar kisah yg x sepatutnya yg mcm org belum kahwin tahu.. Aku sebagai pembaca nih, mana lah tahu novel tu ada babak yg x sepatutnya tuh =..= . Patutnya bgi la amaran "Amaran : Novel ini mengandungi kandungan dewasa , yg hanya boleh  dibaca untuk orng yg berumur 20 thun ke atas sahaja.. kalau anda tetap membeli anda akan disaman RM 30 000 " hahahahahah baru ah betul xD

Tpi hampeh .. dorang kira nak untung jeh -..- sampai budak2 baya aku teranaya dngn cerita mcm tuh -..- *Buku tersebut sudah pun selamat dibaling oleh aku =..=* padan muka kauuuuu . oh ~ buku tuh xberdosa..penulis nya tuh yg buat  onar ~!@#$%^&*()

Nak dikutkan aku mmng banyk novel..lebih dari tiga tuh kira bnyak la kan? hehehe tapi satu je cerita yg bertahta di hati aku nih, Ni senarai top 3 novel aku yg aku anggap paling terbaik dalam beberapa novel yg  kat rak meja aku tuh

1.Pergilah air mata - Hanni Ramsul
2.Menuju jalan ke Syurga - Hasliza Ismail
3.Ku percaya ada cinta - Rudy Hidrir

Serius beb ,cerita kat atas ni xde nya 18 SX kurang asam tuh..Cerita nya sanggat buat aku rasa mcm nk meleleh je air mata nih,hingus2 pun asyik kena hembus je ^.^ hehehe , Novel 'Pergilah Air mata' tuh ,mak aku yg pilih...jadi itu ke kira novel aku ke? xD xkisah lah apapun..novel tuh tetap ada kat bilik aku

Aku malas nak kritik bnyak psal novel cenggiini... pandai2 lah korang menilainya..Kalau aku ckp lebih2,aku pun xreti buat novel,ada hati nk kritik org lain..Aku buat Novel dulu pun hanccusss, Dulu wktu darjah 6 ..aku gila novel..tiap bulan aku paksa mama beli...adoyai~ aku ni pun... asyi paw mam jeh hehehe

Lastnya kawan2 aku semua buat novel sendiri guna buku tulis..aku ikut jugak.. tapi x pernah menjadi pun hahahaha xD ceritanya tergantung di tengah jalan..Malas aku nak memikirnya,banyak lagi benda lain aku nak pikir..

Novel pertama aku beli waktu darjah 6 dulu.." Sayalah Puteri Raja" -..- camm budak2 betullah aku waktu x matang tuh..Aku punya sayang novel tuh, sampai x bagi orang pinjam hehehe *kejam kejam* Tapi bila pikir balik ada baiknya..Buku aku tu x hancusss , manusia nih pinjam bukan nk jaga elok2, Dia x kn jaga mcm buku tu dia punya.. sebab buku tuh bukan beli guna duit mak bapak dia, Aku sakit hati betul kalau mcm tuh =..=

Ada lah sesetengah kawan yg boleh aku percaya jaga novel nih itupun sebab dia ada novel jugak,tapi x semua, hampeh je buku 'coke and sundae' aku tuh hancusss... dah terlipat2 bagai.. aku terus campak buku tuh masuk almari, tapi dia x bersalah..terus aku ambik balik letak kat rak..lebih molek gitu xD aku bengang betul time tuh..tapi nak buat mcm mana..kawan sendiri kn? kecik hati pulak nnti..

Aku sebnarnya lebih berminat klau novel cerita psal sekolah,dngn fesyen memesyen nih, dan pasal org ganas2 ala ala tomboi gitu.. ,aku rasa cerita tuh lebih menrik jiwa aku nih hehehehe.. aku x berapa ngam dngn cerirta orng dah kahwin nih.. asyik2 -.- tutttttttttttttttttt *Maaf siaran tergendala* xD

Oh ye...hari tuh abang "kesayangan" aku tuh bagi duit sruh aku beli novel yayyyyyyy >0< aku x tahu pun sebenarnya,,tapi mak aku ckp abg aku mintak maaf sebab terlupa hari jadi aku hari tuh sbb dia demam panas.Kesian pulak kat abg aku tuh..tapi aku mmng merajuk btul dangan dia wktu hari jadi aku tuh..siapa x sakit hati bro klau abng sendiri lupa hari jadi adik =..=

Nak tahu tak ceritanya? ,x nk tahu?  , anda semua bole skip ye.. 
Situasi: Di kedai popular

my lovely beauty mom ceh xD beli kotak warna unggu tu, mak aku ada nyorok2 kn plastik kat tngan dia..tapi aku buat dontknow jeh ,sibuk pilih novel menambat hati lah katakan.. baru kali nih mak aku tarik aku ke popular tuh..selalunya aku yg menonong laju pergi kedai buku tuh =..=

dok syok pilih buku,, mak aku ckp tujuan abng aku yg sebenarnya, aku pun terharu siottt , rasa mcm nk meleleh air mata,*gebang* xD padahal aku rasa nk meloncat jeh wktu tuh , gua x mainlah tangkap leleh nih xD

Aku pilih 2 novel 1 komik *komik tu bonus* xD



ni lah novel dan komik yg aku pilih tuh

oh bhagia nya kalau abng aku selalu bermurah hati mcm nih xD aku hantar msg muah setepek kat abng 'kesayangan' aku tuh xD mintak dia belanja lah lagi hahahahah ,paw jngn x paw, dah lah lupa hari jadi aku=..= cari pasal pulak tu waktu hari jadi aku..ish nk belasah je rasa *sabar..sabar..jngn ikut perasaan* :D

Apa yg pasti nya Novel nih ada yg bawak kebaikan..tapi ada yg x..pikir2 lah ye kekanda,adinda semua tentang novel..nih  .. jangn baca cerita cinta jeh -.-

Apapun Terima kasih Allah :)

No comments: