Hati Saya ♥
Open a new chapter of life ♥
♥Behind This Dimple Smiles♥: Cuti Yang I.N.D.A.H
Ya ALLAH, You always give me one reasons to smile, when I have 1000 reasons to cry, I'm thankful for this life. Subhanaallah

8 February 2013

Cuti Yang I.N.D.A.H



Assalamualaikum ^_^

Sekali lagi blog aku berhabuk tebal -.- huhu..Apa nak buat? Sejak akhir2 asyik sibuk dan seminggu x bole on9 seperti yang dijanjikan dengan puan besar sebelum ni,lagipun aku xde handfond canggih bole on9 sesuka hati bila2 masa di mana sahaja ~Nanti puan besar mengamuk lagi mcm mna? -.- Aku jugak yang susah ~.~

Oh ye ,cuti sekolah panjangggggggg akan bermula,maka diumumkan bahawa homework pun 2 kali ganda dari biasa ~.~ hohoho sayanggggg cikgu muah setepek :*

Kimia,,Mathematics,Reka Cipta,Agama,Bahasa Melayu,Sejarah,Biology  Ops ter biology pulak xD .Nampak macam sikit tapi nak fikir dan tulis nya bukan main melambak .hoho terutama math,sesuatu kerja yang paling banyak aku terkandas atas ke tak fahaman aku untuk factorise ,padahal tu benda simple je kut..Tapi apa nak buat ~ mana ada org bole faham apa aku rasa K.E.C.U.A.L.I org tu sendiri rasa apa yang aku rasa~.Tak pe lah..cuba belajar sendiri nanti.InsyaAllah

Kimia? emmm macam mana erk? Aku cuma kena hafal bab simbol yg bergabung mewakili sesuatu atom tu.Mula nya aku tak faham jugak ~.~ sampai balik sekolah terus menangis dalam bilik air semata-mata pasal kimia ..memang sangattttt tak boleh terima sebab waktu tu aku tengah dok resah psal botol air yg tertinggal kan bawah,kawan kat kelas pun mana ada yang tolong,last nya tnya la syuhada.dia banyak tolong psal kimia yang bergabung2 tu..Harap dapat lah hafal dengan mudahnya Aminnn ^^,

Reka cipta? ni memang melatih bakat melukis yang terkaku selama hari ni.Kena lukis banyakkkk kotak..pastu lukis bulatan dalam setiap sisi kotak tuu..Nanti jadi bungaaa xD haha,serius lukisan tu akan jadi sangatt berserabut tapi hasilnya cantik.

Agama? hermm T.T Banyak kerja kat buku modul,Tapi aku xdapat nak buat dengan sempurna sebab aku tak jumpa ustazah Rahimah nak beli buku.Puas aku tanya.Tapi sorang pun tak tunjuk siapa ustazah Rahimah tersebut :( Nasib~ sampai ke balik tak jumpa2 ustazah tu.Aku mengadu kat kanda,dia kata kenapa tak jumpa ustazah Norlizat je..Aku pun terkaku,baru terfikir la katekan -.- Tapi masa tak bole undur ~ huhu

Bahasa melayu? Oh rumusan ~ untunglah rumusan klau karangan yg lebih 300 patah perkataan tu macam mna? Salin contoh karangan pun sampai 6 helai muka surat -.- dahsyat.sampai lebam2 tangan aku  dibuatnya.pendahuluan je 21 baris ayat.Dorang gelakkan aku bila buat latihan pendahuluan sampai 8 baris.Ni baru dorang tahu apa yang aku buat tu betul -.- hoho

Sejarah? sikit jeh xD hehehe *tetiba nnti yang tu lah yang xsiap -.-

Oh ye ?apa jadi dngan Fizik,Addmath,dengan Bahasa Inggeris.heheh..Fizik cikgu Izza baik..dan settle semua,Addmath pun xde..dah selelsaikan jugak,just kena refresh kat buku latihan merah tu.English pulak kena bersedia untuk oral between teacher and I..pada bulan 3 minggu ke dua xD yayay. Lagipun kitaorang dah ada buat brochur.sampai ke rumah shahira aku pergi semata2 untuk buat benda tu..


Apapun kena struggle siapkan semua baru bole enjoy xDDD

Terima kasih Allah ^_^

6 comments:

nabila nabila said...

fatehah form3 ka f4/5? ha,kan dah banyak form nabila teka. haha. pasal chemistry tu,first nabila pun ada masalah. nabila pun pernah nangis sebab nabila tak faham apa tu Chemistry? Tapi,Allah bagi nabila petunjuk. Alhamdulillah. Chemistry,yg paling penting,kena hafal cas ion. Sory,nabila terlebih komen. salam perkenalan. ;)

teha teha said...

Nabila: Saya form 4 ^_^ hehe..thanks bgi advice psal chemistry tuu :D Apapun complicated sungguh chemist tu walaupun baru tahap basic.Sekarang tngah cuba hafal ion2 tu la hehe..Jenuh menagis hari tu~Baru dah bole terima sikit psal chemistry :DD btw tak pe terlebih komen,sangat lah dihargai ^.^ Salam perkenalan jugakkk ^____^

Unknown Unknown said...

form4..hehe..banyakkan struggle smua subjek yg lemah2..akak dlu amek perdagangn..tak reti nak bg tips utk adik yg amek subjek kimia..reka cipta best ke??? nanti upload la pic sekolah..hehe..

teha teha said...

Nana Liena : Ha,ah form 4 :), masih musim terkejut dengan format SPM tuu :/ Tengah struggle untuk faham semua subjek baru tu :DD hehe Akak Perdagangan? Wah ada bakal usahawan macam tu ^^.Reka cipta..best la jugak ..daripada akaun..adik x minat akaun heheh jadi pilih la reka cipta ^^.In Shaa Allah nnti upload gambar pic sekolah tuu :D

Unknown Unknown said...

tapi tak ada pun ciri2 businesswoman dlm diri..ahaha..reka cipta dia ada teori dgn kje kursus jgak ke? ramai yg tak dpt bawak akaun ..huhu..

teha teha said...

ha,ah reka cipta ada teori dngan kerja kursus..Tebal gila lah kerja kursus nya tu..Tapi berbaloi lah nanti dua tahun buat kerja kursus tu xD