Hati Saya ♥
Open a new chapter of life ♥
♥Behind This Dimple Smiles♥: Perlu ke Besties?
Ya ALLAH, You always give me one reasons to smile, when I have 1000 reasons to cry, I'm thankful for this life. Subhanaallah

26 June 2013

Perlu ke Besties?



Assalamualaikum :)

Hujan dah turun kat kawasan Klang ni! Alhamdulillah,Itu lah yang kita harapkan dari Allah semasa jerebu melanda ni.Yayyyy! Insya-Allah esok sekolah.boring betul duduk rumah ni.Kebosanan melanda dan yang paling ajaibnya aku sentiasa nak tengok berita time malam-malam untuk tahu esok sekolah ke tak.Huh satu pencapaian yang baik ! :pening:

Ok ok berbalik kepada topik kita~patut wujud ke 'Besties'? *muka serius* :err:

Heheh tak de la serius sangat muka aku ni.Still cover senyum lagi ngeh ngeh :hihi: .Besties ni bukan sejenis penyakit ye.takut ada yang terbaca betis atau obesiti pulak .Kita sedia maklum yang 'Besties' ni merujuk kepada kawan terbaik dalam dunia.Tapi perlu ke :?:

Selama aku hidup 15 tahun 6 bulan ni,tipu lah kalau aku kata aku tak pernah menganggap seseorang sebagai besties.Even waktu aku darjah 1 pun dah ada kawan terbaik ni.
 
But trust me ,It will not last forever ...

Besties ni masih lagi merujuk kepada konsep 'Kawan' BUKAN 'Adik beradik' atau 'Kembar'.Korang nampak tak permainan dia? huhuhu Maksud lain aku bagi ayat tu ialah 'Dia TAK kenal kita sepenuhnya'

Kalau korang sendiri,tipu lah kalau jadi manusia ni tak de perasaan cemburu,jelly melly dengan kawan kita kan? Cuma antara penerimaan kita dan perasaan kita sahaja yang menetukan.Antara jadi sesuatu yang baik atau sebaliknya.

FAKE smile? Dah biasa aku tengok untuk ex-besties aku ni hehehe *Ada pulak ex,jangan fikir benda lain sudah la ye.Aku normal k 
:sob sob: 

Perlu ke kita nak bezakan kawan kita sedangkan hakikatnya mereka juga sama macam kawan yang lain?Just my
opinion,kalau nak kawan,kawan semua..Tak perlu bezakan.

Kalau korang betul-betul rasa 'dia' besties korang pun belum tentu dia akan anggap korang besties dia.Percayalah aku ada pengalaman *cewah,ada gaya-gaya Orang Lama (OL) tak* Kalau pun korang dah kawan lama,pergi mana-mana pun berdua,pergi tandas,pergi jenjalan,berchit-chat bagai...
 
 T.A.P.I
 
Bila tiba masanya antara salah sorang dari korang lebih pandai,banyak kawan,pindah kelas, dan lain-lain *contoh * korang akan rasa satu perasaan negatif  *macam ada banyak elektron (-) kat perasaan korang tu*  yang bercampur baur.Perasaan sedih tu wajib ada.Tambah pulak bila dia sibuk dengan kawan kelas dia je,makan pun dah tak sama-sama ,jumpa pun macam nak tak nak je,bila dengan dia tak de cerita nak cakap macam ada batu kat mulut *cuba bayangkan batu ada kat mulut  :apa:*

Dalam ayat kamusnya maksud besties ni ialah:

Friends who have each other's backs, look out for each other, spend lots of time together, and are just really good friends. They have inside jokes together, they go to the park and swing on swing sets, get ice cream, go to the beach, go to concerts, go bowling, and basically any activity that they like doing together as friends.

Jadi kalau korang rasa benda tu still penting,terserah .Pendapat semua berbeza kan? Aku respect pandangan korang .'Pengalaman mendewasakan kita'

Serius sangat ke topik aku ni huhuhu.Maaf kalau tterkasar bahasa,tersinggung hati sesiapa.Tiada niat untuk semua tu
:senyumcomel: *Maaf untuk penggunaan aku untuk yang lebih senior(tak nak cakap tua):LOL: *


6 comments:

Unknown Unknown said...

lah..adik duduk klang ke? haha.. sekolah rantau panjang klang ke? lol..

teha teha said...

Duduk klang lah kak..kenapa?

Anonymous said...

hehe..kita pun duduk klang..tapi blah kapar..awat tak pernah jumpa.. ^^

Nana Liena

teha teha said...

Kapar? jauh jugak la Cik Nana..Memang lah susah nak jumpa..Sebelum ni akak ingat Tehah dok mana?

Unknown Unknown said...

jauh ka? tak la jauh sangat dik.hehe.. kita ingat blah utara.lol..rupanya satu negeri ja

teha teha said...

Ohh..hahaha belah utara pun ada Rantau panjang jugak kan? hehe.Tehah ingat akak tahu.. rantau panjang ni ada kembar.huhuhu